Alla inlägg under juni 2012

Av Alexandra Nyberg - 27 juni 2012 23:00

Det är vad det här inlägget kommer vara. För jag gör inget annat än att jobbar, diskar, tvättar och sover..


I helgen är jag iallafall ledig, ska bli skönt- då ska jag försöka mig på ett "inredningsprojekt", nämligen att skrapa, slipa och måla om ett uterum..eller mer som en inomhusbalkong faktiskt.

Men för att inte verka för tidoptimistik så hinner jag väl inte mycket mer än skrapningen!


Nu måste jag egentligen sova, men det kommer inte att gå!


Vi hörs en annan dag! Sleep tight

Av Alexandra Nyberg - 17 juni 2012 21:48

Jahaa, snart är det slut på ledighet. Imorgon är det ny arbetsvecka, en ganska tung en också. Bara ledig onsdag, jobb hela midsommarhelgen - kvällar dock så jag kan ju hitta på något efter 22! Alltid något :)


Och det här med att vara ledig hela helgen..det höll inte. Blev väckt av en kollega klockan 7 igår morse, fick lite magont när jag såg numret på displayen eftersom jag trodde att jag kanske hade glömt att lämna in någon kundnyckel kvällen innan.

Men ack, så var inte fallet. Det var "endast" personalbrist och dem ville att jag skulle komma in. Trött som jag var, tackade jag nej och lägger på samtalet. Ringer upp efter fyra minuter och säger att jag kommer. Fick dåligt samvete, vet hur jobbigt det är när man är för få.


Så jag skyndade mig och var på kontoret efter 14 minuter, inte illa pinkat. Jobb till 15 sedan mötte jag upp Kicki för handling. Hon och Björn bjöd nämligen på oxfilé med potatisgratäng och sallad - hur gott som helst!


Kvällen avslutades hemma i en renbäddad säng efter ett lyckat biobesök - "Hunger games"


 

Av Alexandra Nyberg - 15 juni 2012 21:13

Som vanligt, jag jobbar och jobbar. Med paus att kissa, äta och duscha. Sedan jobb igen - ungefär så känns det. Men nu gott folk, är jag ledig HELA helgen och det känns freaking amaziiiing ;)


Jag har gjort det igen - jag har badat i choklad! Men nu är det slut på det roliga, hade bara två påsar..

 


Eftermiddagspromenad med Fliisbert i skogen, det var intressant ett tag, tyckte hon. Tills en fågel  nästan skrämde livet ur oss båda när den landade på en buske och förde oväsen i den innan tysta skogen - Lät nästan som en poet där?


   


Har även städat badrummet och försökt rensa på grejer. Hittade då detta:

   

Saker som finns kvar sedan mamma levde.

"Strawberry cream BODY BUTTER" har jag inte velat slänga eftersom lukten påminner mig om mamma - tråkigt nog har dagen kommit då den har torkat ut så jag får nöja mig med en bild! :)


Nu ska jag fortsätta kvällen med film i sällskap av Fleece. Vi ska äta dip och gurka och dricka kaffe, eller iallafall jag! Nanananaananaaa.

Ännu lite mamma-nostagli, morgonkaffekoppen is still in use

 

Av Alexandra Nyberg - 5 juni 2012 16:29

Nu har jag hittat min kamersladd, så nu kan jag ta bilder - inlägg utan bilder är ju inte lika intressanta.

Idag har jag jobbat, kom hem för en liten stund sedan. Gjorde iordning en smoothie med citron, hallon och nektarin, det blev syrlig och god!


Nu står farsgubben och lagar middag, tidig som han alltid är med det! Det blir röding med romsås och dillkokt potatis.


Imorgon är det nationaldagen, det ska jag fira med arbete och tänka lite extra på timpenningen. Har jag tur kanske någon sjukanmäler sig så jag får jobba hela dagen, det vore fint!

   

"Griiiiisen"

 

Jag har en paprikaodling hemma i köket, vad har du? ;) 

Presentation

Jag heter Alexandra, är 21 år.
Bloggar om allt, ingenting och det mittemellan!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards