Alla inlägg under april 2012

Av Alexandra Nyberg - 24 april 2012 23:25

Jag tänkte börja inlägget med "resan gick bra" men ändrade  mig i samma sekund och tänker skriva..Resan började bra.


När vi kommit till Gnarp börjar en ikon på instrumentbrädan att lysa, en orangeformad bil med en mejsel igenom.

Denna betyder tydligen att bilen behöver servas, men vi fick även höra att det kan betyda att det är något problem med motorn och försäkringsbolaget sa att man överhuvudtaget inte ska köra om ikonen lyser, ooopsidaisy.


Vi körde iallafall från Gnarp fram till Uppsala då bilen först började med vibrationer som sedan övergick till "hopp", då blev vi rädda och körde in till Statoil och Mekonomen, efter många om och men löste sig vårt "lilla" problem.


Lilitas bil blev hämtad av bärningsbil, Lilita själv blev hämtad av sin far och vi av Björn.


Slutet gott, alltiing gott - för nu är jag hemma, i säkerhet ;)


Av Alexandra Nyberg - 24 april 2012 10:38

Du är inte glömd Malin, du är saknad ;) i allafall om ett tag, har inte börjat saknar dig än.


 

Av Alexandra Nyberg - 24 april 2012 07:58

Gott folk, idag skiner solen över Sundsvall och graderna stiger med klockan. Idag bär det av mot Vallentuna, vi samåker med Lilita som släpper av oss på vägen mor Norrköping! Finnemang.


Jag är fortfarande sjuk. Febern vill inte ge sig iveeeg, ögonen och näsan kliar och rinner - dock aningen bättre än igår men då har hostan kommit till plats istället. Jag tycker inte om detta!

 

Angående ribriken, jag har tagit lite bilder sedan senaste inlägget men har tydligen packat ner sladden med pappa som åkte iväg med mina grejer igår.

Så inga bilder tyvärr.


Nu ska jag diska, städa och packa klart, för vet inte riktigt när kvinnorna slutar för dagen - de har "bara" en redovisning.


Av Alexandra Nyberg - 21 april 2012 17:56

Idag vaknade jag ofrivilligt klockan 8 på grund av halsont, som inte har släppt riktigt än - trots alvedon och halstabletter. Näsan har börjat klia också, sådär riktigt jobbigt kli. Håller nog på att bli sjuk! Fin tajming, när jag ska hem till Vallentuna snart..Nu har Björn och Jonny precis kommit hit, snart blir det restaurangbesök - vi ska äta indiskt och jag har halvt bestämt mig för Tikka Masala redan ;)Sedan blir det tillbaka hit för lite chips och cheesecake till lite film eftersom det inte går några bra filmer/eller vid bra tider här i Sundsvall.

Av Alexandra Nyberg - 19 april 2012 22:37

 Blev några fynd på New Yorker idag. Hade dock 15 intressanta plagg från början men kom till kassan med endast 4..tack och lov! 

     

Av Alexandra Nyberg - 19 april 2012 08:18

Tänkte lite på det här med utseenden men främst på vikt. Vad är snyggt, vad är "normalt"? Skulle den frågan ställas till tre främmande personer skulle du sannerligen få tre olika svar.

För det är ju helt individuellt vad du tycker är snyggt eller vad du anser är normalt!



Jag tycker det är snyggt att vara smal, men inte för smal

   


Jag själv tycker att jag tillhör kategorin tjock, jag är inte allt för långt ifrån fet men jag tycker inte att jag är där - utseendemässigt.

 

Kollar man dock mitt BMI lider jag av fetma.

"Ditt BMI är (!) vilket betyder att du har viktklassen Fetma. För att komma ner på normalvikt behöver du gå ner (!)kg."

Men jag ska ändra på det, jag har redan börjat och hoppas på resultat.


Nu ska jag duscha, diska, vika tvätt och sedan kommer nog tjejerna tillbaka från KCT, KTC(?).. blodtryck och provtagning i allafall, sedan blir det "Grand opening" på New Yorker och torsklunch!

Av Alexandra Nyberg - 18 april 2012 19:58

Idag har jag syndat igen och imorgon blir det troligen mer efter newyorker har "grand opening"..fan


Jag har inte bara handlat kläder, en påse godis fick följa med hem också.. ännu mer fan. 


     

Av Alexandra Nyberg - 18 april 2012 10:06

Det är fortfarande kallt, det är fortfarande snö och jag är fortfarande trött! Gick upp med Kicki, klockan 6.30

Eftersom allt går fortare om man samarbetar och är två så fick hon ta ut hundarna och jag göra frukost.


Tröttheten är jobbig om man inte är sysselsatt, en dag på jobbet är det inte jobbigt och jag behöver knappast en powernap innan lunch.

Så nu ska jag göra något, jag vet bara inte vad än!


 




Presentation

Jag heter Alexandra, är 21 år.
Bloggar om allt, ingenting och det mittemellan!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards