Alla inlägg under november 2012

Av Alexandra Nyberg - 30 november 2012 17:09

Nu har snön kommit, faktiskt lite sent..den kom i början av oktober förra året om jag inte minns fel(?) för det var då jag åkte ner till Sala för att hämta hem min lilla prinsessa och inte långt därefter fick hon traska runt i första snön. Lillsnuttan.

 


Vi tog en tur till Willys för att inhandla lite gottis och sallad till maten, och jävlarns vad det var kallt och blåsigt - blåste bokstavligen iväg några gånger!


Till middag hade vi tänkt äta kött, potatisgratäng och cafe de paris, men ångradade oss i denna stund. Vi orkar inte laga mat och tänker nöja oss med godis och lite julvört med ägg.


Nu blir det filmtitt, en Maria wern film - "Inte ens det förflutna".


Hejdåååå

Av Alexandra Nyberg - 29 november 2012 19:54

Från välunderrättad nyhetsbyrå meddelas att man i fredags tillfångatog bin Ladens familj i Danmark.

De personer som nu sitter i säkert förvar är bin Ladens mor Marme Laden och hans två bröder Choko Laden och Remu Laden. I lördags kväll tillfångatogs även bin Ladens syster Piña co Laden. Efterspaningar pågår för fullt efter hans kusin Sal Laden samt farbrorn musikkompositören Bal
Laden.

Osamas farfar, Visste inte var han Laden, är dock spårlöst försvunnen. I förvar, och på avgiftning, sedan tidigare, sitter hans bror Kokab Laden.


Bulletiner från USA gör gällande att Usamas svåger i USA, Trash bin Laden har funnits på ett kontor i Pentagon sedan i lördags!

Den långa vistelsen i grottor med lite att göra har resulterat i att familjen har utökats med Vadskavi ta laden. Grattis(?) till tillökningen Usama.

vi söker även hans svåger, som också är känd för att genomföra gasattacker: Detvar-Hansom-Laden, samt den grymme kocken Skal Laden och kallskänkan De Laden

Inspärrade sedan tidigare är hans sinnesförvirrade morfar; Varvard detnujag Laden och fotbollshuliganen Jag måste Skal-Laden samt en kusin med förkärlek för nudistbad, Jag måste So Laden.

Hans far den gamle flygaren Rotor B. Laden och hans tyska bror, den lite mesige trädgårdsmästaren, Rosen B. Laden är dock fortfarande på fri fot

Lillebror Flygb Laden jobbar sedan länge som reklambladsutdelare och en avlägsen släkting, Afton B. Laden är journalist i Skandinavien.

Vattenfall har länge haft S. Laden hos sig, de har till och med givit honom omfattande svensklektioner för att få bukt med hans rättstavningsproblem.

George Bush vill nu även ha tag i Usamas husdjur Ox Rul Laden och Undu Laden. Usamas kiropraktor Skulder B Laden och den kanske farligaste av dem alla, Kniv B Laden står också högt på listan.
Av Alexandra Nyberg - 18 november 2012 23:45

Idag vaknade jag apasent, Kicki också för den delen - annars hade hon ju kommit in till mig och härjat.. :P

Klockan var närmare 12.30 Skönt att sova tills man vaknar och inte av en skrällande klocka (eller Kicki), hoholo.

"Godlunch" helt enkelt, eller när blir klockan för mycket för att säga "Godmorgon"?

Jag hjäpte till med lite tentaplugg - tog en jävla tid och vi kom bara halvvägs, innan vi gav upp för dagen.


Det blev en sen lunch i form av omelett och en macka med skagenröra, Kickis första omelett in her life. Därmed blev även middagen sen, klockan 21 ställde vi oss oss fixade lite bullar med pestopasta respektive potatismos.


Men vi har inte bara pluggat och ätit, vi har sett på film också, två stycken..romantiska sådana.

"Message in a Bottle" är en av dem, den var bra MEN..och mer än så säger jag inte. "A good year" är film nr 2 vi såg, även den bra



En kul liten miss...--->

 


Nu ska jag se ett avsnitt av "Svensson svensson" och hoppas att jag blir tillräckligt trött för att kunna somna..


Godnatt!


Av Alexandra Nyberg - 17 november 2012 00:00

Idag tog vi sovmorgon, tydligen. 10.30 visade klockan när jag bestämde mig för att lyfta arslet från sängen och gå in och våldgästa Kicki - som hon brukar göra till mig, varje dag. Jag slängde dock inte min hund på henne!


Hade besök av en otrevlig huvudvärk som inte ville ge sig iveeg fören efter lunch, eller frunch eller brunch - vad man nu säger (i Sverige) när det jag åt var en tallrik med havregurt med musli och en äggmacka on the side.


Eftersom jag klev upp sent gick dagen väldigt fort, hann inte läsa många sidor i boken innan vi tog hundarna på en liten promenad, kommer hem och hinner därefter bara förvandla Kickis look och tvätta håret innan jag började med mat.

På menyn: Fläskkarré med hasselbackspotatis och bearnaise. Smakade utmärkt!


Vi tillbringade kvällen på Katarinavägen med Emil & Emma, Björns syskonbarn då mamma och pappa skulle till Södra berget på tre rätters, dock ingen höjdare fick vi sen höra. 3,1 av 10 möjliga.


Nu faller ögonlocken igen, jag säger godnatt!


Imorgon blir det Sons of Anarchy, liten stadsvisit och tacomiddag - kan bli riktigt bra!


Jag i mysoutfit--->


Gjorde av med lite pengar igår..



     



Av Alexandra Nyberg - 12 november 2012 16:19

Nu har vi varit duktiga igen, gick till gymmet för ett styrkepass - som gick jättebra!

Känns verkligen i kroppen att man varit där.

Kommer förmodligen sova som en liten prinsessa i natt, tillsammans med min fina lilla prinsessa.


 


Hade förövrigt gått ner 6 hg, när jag vägde mig i fredags - alltid något. Även om jag hellre sett att det sjunkit mer, jag med mitt usla tålamod.

Vill hinna bli snygg till jul&nyår.


Vill inte längre vara en storlek L, eller som ibland XL. Vill ställa mig framför spegeln och känna mig snygg, utan att dra in magen. Jag vill kunna bära tight och inte bara pös, för att känns mig snygg - eller åtminstone okej.

Så jag hoppas att vågen fortsätter visa lägre siffror så min motivation håller sig kvar, för jag ska..ja, jag SKA känna mig bekväm i bikini eller i vilken outfit som helst. JAG SKA. Någongång.

 

Nu ska jag ner i tvättstugan. Sedan blir det TV/filmtitt och Kyckling-WOK's middag.

 

 





Av Alexandra Nyberg - 11 november 2012 16:41

Kan inte säga annat, vi är två duktiga brudar. Idag har vi städat lägenheten vilket känns skönt, sängen är renbäddad - underbart!


Vi har även varit och tränat, utan någon som helst lust till det överhuvudtaget. Men vi tog oss i kragen och gick dit.

40 minuter kondition vardera, vi känner oss och vi är duktiga!

Imorgon blir det ett gymbesök igen, men då kör vi styrka. Som jag gillar mest, kondition är rätt tråkigt - man går och går men kommer aldrig någonvart, idag var dock helt okej då dem visade något tatueringsprogram på TV :)


Nu ska jag gå ut med djuren innan en efterlängtad dusch och efterlängtad middag - lax med dillkokt potatis, romsås och sallad :D



Av Alexandra Nyberg - 10 november 2012 11:21

Igår var det fredag och jag tog en tur ned på stan medan Lilita, Kicki och Natalie skulle plugga lite grupparbete, men när jag kommer hem igen sitter även Nellie i soffan, Natalies dotter. Väldigt gullig tjej! :) Det blev aldrig något plugg, vi spelade lite twister istället (roligare om du frågar mig).


Senare skulle vi ha städat lägenheten, men så blev icke fallet. Kicki föreslog att vi skulle göra't idag eftersom vi skulle få (nedsmutsande)gäster. Nejmen, det blir ju alltid smuts av skor etc så idén lät bra.


Malin och Hanna kom senare över på lite spelkväll, det drack några glas vitt..dock inte Malen som drack flädersaft.


Det blev en trevlig kväll, det spelades  "med andra ord" och "utan tvekan"..kan vara det roligaste spelet någonsin.

Bella kom förbi på slutet av kvällen också, men kolckan var då redan mycket så kvällen avslutades inte långt därefter.


Nu dricker vi kaffe i våra värdelösa soffor och kollar på en film som heter "the lucky one", andra gången jag ser den..men det är den värd.

Av Alexandra Nyberg - 7 november 2012 16:01

Idag är det onsdag, idag har jag varit på bakhumör. Har gjort hallonmuffinns, banankaka och ciabattabröd!


Hoppas att något utav det smakar :)


Dock börjar Kickis nyttiga liv idag(Mitt börjar en annan dag), med hårdträning och nyttigheter så hon kommer inte att ta del av detta, men jag hoppas att våra gulliga kvällsgäster vill ha. Lilita, Malin och Bällan kommer och ska se säsongspremiären av "Stalkers" som sänds på tv3 istället för "Efterlyst".


Men innan tv, film och kakor ska vi ta oss en tur till gymmet. Jag satsar på en timme kondition, får se om jag orkar hålla ut så länge med min pensionärs-fetto-kondis, Kicki har bokat in sig på två pass.


Korvstroganoff med ris till middag, Kicki är kock - så jag tänker luta mig tillbaka och internet-ögon-shoppa!


Såg ett citat precis som jag tyckte var fint: "A dream you dream alone is only a dream. A dream you dream together is reality."


PUSS

Presentation

Jag heter Alexandra, är 21 år.
Bloggar om allt, ingenting och det mittemellan!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards