Alla inlägg den 30 mars 2012

Av Alexandra Nyberg - 30 mars 2012 14:47

Pappas dator hade fått tuppjuck igen, han hade därför lagt över ansvaret till min systers man att fixa detta - så idag blev det en tur till Sollentuna och jag tog tillfället i akt och satte mig i förarsätet!

Det var inte en av de bättre körningarna..


Förövrigt, vad är det för väder?? Det haglade i omgångar, det regnar och rätt som det är måste solglasögonen på?


Just nu sitter jag och Fleece och njuter av en varsin bit falukorv, men snart övergår hon väl till vad jag avbröt henne från - att sätta på den rosa grisen! Kåtare hund får man leta efter..


Av Alexandra Nyberg - 30 mars 2012 01:07

Trots min uteblivna sömn natten till idag, har jag varit piggare än jag räknat med!

Fick besök av Nomor imorse, han såg inte ett spår efter vägglöss men pulvrade ändå ner min sänghörna - och som jag bävade så måste jag sova där när vi sedan kommer hem..men jag tänker dränka mina sängsben i vaselin, för det kan dem inte ta sig igenom!


Får se om det är vägglöss eller helt enkelt bara vanliga loppor? Kicki läste lite om fågelloppor och även det låter troligt i vårt fall. Angriper både djur och människor, men lämnar när de upptäcker att värddjuret inte är en fågel.

Har ni hört? Värddjuret.. jag är tydligen ett jävla värddjur, det låter äckligt..jag föredrar att kallas Alex ;)


Men trots hur läget än visar sig vara valde vi att fly, hem till Vallentuna! Skön tågresa utan något stressigt byte i Gävle, väl framme blir vi hämtade av Kickis snälla far. Vi gör ett stopp i Arninge för att löpa en varsin hundkorg till Grus och Fleece så man slipper dra med sig dem stora schabraken varje gång, tar ju upp 1/3 av väskan - sedan hem till min far som bjöd på en gudomligt god middag: Fläskfile, kokta grönsaker och nog universums godaste svampsås!


Nu har jag precis vaknat efter att ha somnat, totalt utslagen efter middag och skumbad. Somnade halv åtta, vaknade halv ett..hoppas jag kan slockna lika fort igen sedan men just nu skriker magen efter lite oboy, så jag tänker inte vara sämre än att lyda!


See you tomorrow


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Jag heter Alexandra, är 21 år.
Bloggar om allt, ingenting och det mittemellan!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards